fredag 15. juni 2012

Fredags syssel...

Til deg som skulle ha litt tid til overs kommer jeg med en aldri så liten fredags syssel som er morsomt å gjøre med barna. Det du trenger er en potte til hvert familiemedlem, litt jord, blomsterfrø og blomsterpinner.
Jeg og Mini-waleurene plantet pelargonia frø i hver vår terracotta potte. Potter, jord, frø og blomsterpinnene kjøpte jeg hos Plantasjen, men du finner sikkert dette i de fleste blomsterforretninger.





Her er det viktig å la barna få delta og gjøre alt selv. Gi de en spade og be de fylle potten med jord, lage hull i jorden til frøet, dekke over frøet med jord, vanne og til slutt sette på en blomsterpinne med navnene deres på. Så er det bare å følge med i dagene som kommer for å se hvem sin blomst som spirer først og hvor fort de vokser.





Med dette ønsker jeg dere alle en fortreffelig helg. I helgen er det bryllup på menyen *elsk* Får meg til å minnes mitt eget.

- Ellen -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ord som varmer.